Koordinationsringar Hexagon

399 SEK ilman alv.
Antal: (St):
20+ i lager

Hexagonringen är en träningsenhet som kan användas i en mängd olika träningspass. Träning med Hexagon Speed Rings kan vara utmanande men också roligt och engagerande. Agilityringarna ger dig möjlighet att träna hela kroppen, från ben till överkropp, och förbättra både styrka och flexibilitet. Detta gör dem till ett mångsidigt träningsverktyg som kan hjälpa dig att nå dina träningsmål. Ringarna har en tydligt synlig gul färg och kan användas både inomhus och utomhus. Tillverkade av högdensitetsplast, så de är tåliga och tål intensiv användning. Setet består av 12 ringar och 12 clips i en förvaringspåse. Här är några av de vanligaste användningsområdena för hexagonringar:

• Funktionell träning: Hexagonringar används i funktionell träning för att förbättra styrka, stabilitet och koordination
    - övningar: utfall, hoppning och balansövningar
  • Uthållighetsträning: Övningar som innebär hopp på och över ringarna eller användning av ringarna som hinder kan öka hjärtfrekvensen och kaloriförbränningen
  • CrossFit: Hexagonringar är också vanliga i CrossFit-träningsramar där de används i en rad funktionella övningar som en del av de dagliga träningsrutinerna.
  • Rehabilitering: De kan användas för att förbättra balans och styrka i benen
  • Effektiv kaloriförbränning: Med den höga intensiteten i träningspassen som kan utföras med dessa ringar kan du förvänta dig effektiv kaloriförbränning.

Produktdetaljer:

• Set med 12 ringar och clips