10%
323491

Timglas med färgad sand

Set med 6 st.

Varunr:243662
1 014 SEKOrdinarie pris
913 SEK ink. mva.
730 SEK eks. mva.
730 SEK Exkl. moms
913 SEK Inkl. moms
913 SEK sis.alv.
730 SEK ilman alv.
Antal: (Set ):
-+
KvantumsrabattVolymrabatterMääräalennus
Beställningsvara. 14 dagar (estimat)


Bra timglas för att lära barn uppfatta tid. Med den färgade sanden kan barnet enkelt se tiden som går. Idealisk för tidsbegränsande aktiviteter. Setet består av 6 timglas. Varje timglas har olika varaktighet. Timglas är också ett viktigt pedagogiskt verktyg eftersom det ger barn en visuell representation av ett abstrakt begrepp: tid.

 

Produktinformation:
• Timglasens varaktighet:
- 30 sekunder
- 1 minut
- 2 minuter
- 3 minuter
- 4 minuter
- 5 minuter
• Material: plast
Färgad sand
• Höjd: 16 cm
• Diameter: 7 cm

 

 

Timglas är ett bra verktyg att använda i skolan.
Timglas ger barn en visuell representation av tid och kan användas för en mängd olika uppgifter och leksaker. I undervisningen kan timglaset ge eleverna en förutsägbar skoltimme då det hjälper eleverna att se hur lång tid de har på sig att arbeta med en uppgift eller hur lång tid det är tills de ska göra något annat. Timglas är också användbart på lediga minuter om det är kö vid gungan eller bordtennisbordet: När sanden i glaset har rensat ut är det nästa persons tur!
• Det kan hjälpa eleverna att stärka sin koncentration:
Läraren sätter timglaset på katetern och säger åt eleverna att arbeta tills timglaset stannar. Om eleverna sedan sitter och tittar på timglaset istället för att jobba måste de börja om.
• Timglas kan hjälpa eleverna att bli bättre på att göra saker i tid:
Nationella prov har uppgifter som ska lösas innan en given tid har gått och då är timglas ett bra hjälpmedel att använda för att träna för att bli bättre på detta.
• Timglaset kan användas för att förstärka ett budskap:
"Inget snack i klassrummet förrän tiden är ute!"
•Tiden rinner ut…
Rita en stor ring på asfalten. Alla elever som ska spela står utanför ringen med slutna ögon. Vänd på timglaset och när eleverna tror att sanden har rensat ut ska de hoppa in i ringen! Den som hoppar in innan sanden har rensat ut förlorar. Den som hoppar in i ringen nästan efter att sanden har rensats ut vinner!
• Gissa hur många gånger...?
Eleverna/deltagarna ska gissa hur många gånger eller hur många varv med en given uppgift de klarar av innan sanden i timglaset tar slut. Den som gissar närmast vinner.

 

Artiklar

Recensioner

323491