Returboll Favoritspel på skolgården

953 SEK ilman alv.
Antal: (Set ):
20+ i lager

Returboll är ett spel för all ådrar där det gäller att träffa / skjuta ner konerna så snabbt som möjligt. Spelet framkallar mycket skratt, spänning och glädje. Detta spel är ett perfekt partyspel att ta fram när du har gäster hemma. Garanterad succé! Returboll har också varit en av favoriterna på rasten bland skolungdomar de senaste åren.

Setet innehåller:

• 16 st. bomerangbollar, diameter: 6 cm
  • 12 st. Markeringskoner
    -Höjd:16 cm
    -Bredd: bas: 10 cm
    -Bredd: topp: 4 cm
  • 1 st. nätpåse

Spel en mot en:

6st. koner ställs upp på rad med ca 50 cm avstånd på mittlinjen av banan.

3st. på höger sida tillhör spelare A.

3st. på vänster sida tillhör spelare B.

Spelarna ställer sig ca 2,5 – 3 m på var sin sida om mittlinjen. Se bild.

Spelarna sätter armbandet på handleden och gör sig redo att börja kasta sin returboll mot konerna.

OBS Ju hårdare spelaren kastar ju hårdare kommer bollen tillbaka OBS!

På given signal så börjar spelarna att kasta sin returboll mot sina yttersta 3 konor. Spelaren som först fått ner alla sina koner får poäng. Först till 3 poäng vinner matchen.

1 - 8 spelare:

6st. koner ställs upp på rad med ca 50 cm avstånd på mittlinjen av banan.

3st. på höger sida tillhör ena laget.

3st. på vänster sida tillhör andra laget.

Spelarna sätter armbandet på handleden och ställer sig med ett avstånd på ca 2,5 – 3 m på var sin sida om mittlinjen. På given signal så börjar spelarna att kasta sin returbollar mot sina yttersta 3 konor. Laget som först fått ner alla sina koner får poäng. Först till 3 poäng vinner matchen.

9 - 16 spelare:

12st. koner ställs upp på rad med ca 50 cm avstånd på mittlinjen av banan.

6st. på höger sida tillhör ena laget.

6st. på vänster sida tillhör andra laget.

Spelarna sätter armbandet på handleden och ställer sig med ett avstånd på ca 2,5 – 3 m på var sin sida om mittlinjen. På given signal så börjar spelarna att kasta sin returbollar mot sina yttersta 6 konor. Laget som först fått ner alla sina koner får poäng. Först till 3 poäng vinner matchen.

Variant:

Ställ en större kona (Kungen) i mitten mellan de andra konorna så att du nu har 7st. konor på rad. Det lag som har fått ner sina 3st. första koner får nu kasta på kungen. Det lag som får ner Kungen först får poäng. Först till 3 poäng vinner matchen.

Artiklar