307152 307152 307152 307152 307152 307152 307152 307152 307152

Team toss Volley | 6 st. i olika färger

Lämpligt för samarbete och aktivitet

Varunr:238991
749 SEK ink. mva.
599 SEK eks. mva.
599 SEK Exkl. moms
749 SEK Inkl. moms
749 SEK sis.alv.
599 SEK ilman alv.
Antal: (Set ):
20+ i lager

Team Toss Chute är ett annorlunda och bra hjälpmedel för lagspel och olika aktiviteter där samarbete är viktigt! Här tränas du i kommunikation, laganda och koordination. Team Toss Chute ett mångsidigt hjälpmedel som främjar aktivitet och samarbete. Detta set är avsett för 6 lag med 12 deltagare. Lakanen är gjorda av slitstark nylon med handtag. Säljes som ett set om 6 st. i olika färger.

Kasta och ta emot.
Ett lakan för varje lag, lakanet hålls av två deltagare och genom samarbete ska man kasta ärtpåsar eller skumbollar till ett annat lag. Här handlar det om att kasta och ta emot med lakanet och inte händerna. En rolig variant är att lagen står i en cirkel, och ropar lagfärgen när man kastar bollen så att ordningen blir helt godtycklig.

Relä.
Dela in i 6 lag, varje lag får en lakan, en softboll och två markeringsläglor som markerar banans längd (start & mål). Två deltagare placeras i mitten av kursen och håller i skärmen. Den första personen ut kastar softbollen och de som håller i lakanet måste fånga bollen. Den första mannen springer sedan under lakanet och till konen som markerar målet. De som håller i lakanet "skjuter" sedan bollen tillbaka till nästa person i kön. Nästa person gör detsamma, och laget som först samlas vid mållinjen vinner.
Denna stafett kan göras mer komplicerad genom att deltagaren tar emot bollen igen efter att han/hon sprungit under lakanet.

Blinka.
Lägg lakanen på golvet och på olika avstånd. Varje distans kan ha sin egen poäng. Meddela vilken du siktar på, släng ärtpåsen och försök träffa den angivna målet för att få poäng. Detta kan också vara en del av en stafett eller hinderbana där fyra ärtpåsar måste kastas i separata vägar innan man kan gå vidare.

Använd din fantasi och kreativitet - med dessa färgglada lakan kan förskolor, skolor och idrottslag hitta på mycket roligt.
• Träna på öga-hand-koordination
• Perfekt för interaktionsaktiviteter och lagspel

Produktinformation
Tillverkad av slitstark nylon